onsdag 21 september 2011

Snuva snuvan


En forskare påstår att förkylning inte går att bota med någon huskur, utan det är värme vila och vänlighet som gäller. Jag hade för mig att det var värme vila och vätska, man ska ju dricka mycket vid förkylning. Hur som helst visst har jag snuvat snuvan eller förkylningen med exempelvis vitlök och Echinaforce, och det finns säkert forskning om både vitlök och röd solhatt som visar att man tillfrisknar fortare. Det som är viktigt är att man börjar med det så fort man känner minsta symtom sen kanske det hänt att  jag krypit ner under ett varmt täcke och vilat samt blivit vänligt behandlad också...Läs mer om detta på gp.se 

4 kommentarer:

  1. Hej, jag håller med dig, vitlök är dunderbra :o)
    Har även lyckats snuva snuvan med Echinagaard (tror jag det stavas) men jag anser att alla produkter som innehåller de där brukar hjälpa/avlägsna symptom snabbare :o)

    Vänligen Den Ofrivilliga Hemmafrun

    SvaraRadera
  2. Eftersom det är olika förkylningsvirus varje gång du blir förkyld kan du omöjligt veta att du tillfrisknat snabbare. Det är bara din subjektiva åsikt som säger att det gått snabbare och inget fel i det, men rent fysiologiskt finns det inga belägg alls.

    SvaraRadera
  3. Vitlök hjälper mot BAKTERIER, inte virus.

    Men vem vet, möjjligheten finns att ha en lätt bakterieinfektion samtidigt. Om du då tar hand om den med vitlök så kan kroppen fokusera mer på viruset :)

    SvaraRadera
  4. Det vet du väl att en förkylning försvinner på en vecka om man inte gör något alls. Tar man till huskurer och medicin så blir man bra efter sju dagar!

    SvaraRadera