söndag 28 augusti 2011

Allting är relativt..

Jag har fått jobb! Några månader och ca 30 timmar i veckan. Trots att jag jobbar fyra dagar i veckan blir det billigare för mig att köpa månadskort för att pendla mellan Lerum och Göteborg. Ett sådant månadskort kostar 1015 kr och då kan jag  åka kollektivt inom kommunerna Ale, Göteborg, Härryda, Kungsbacka, Kungälv, Lerum, Mölndal, Partille, och Öckerö.Tyvärr måste jag alltså lägga till pengar om jag vill åka till grannkommunen Alingsås, en stad jag tycker om att åka till för att gå o strosa i mysiga butiker, och kanske gå på något mysigt café. Alingsås är ju caférnas stad! När jag då läser om hur Stockholmarna gnäller över att SL höjer priserna så att kollektivresandet i och runt Stockholm blir dyrare håller jag med den som kommenterat följande:  
”Helt otroligt att stockholmarna fortfarande gnäller över SL-kortets pris. 790kr är peanuts. Ett kort som gäller för hela Skåne län kostar 1060kr och motsvarande kort kostar 1445kr i Västra Götaland"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar