måndag 5 mars 2012

Göteborg utan Stadsbibliotek (!) i två år

Vad förvånad jag blev när jag läste om att Stadsbiblioteket i Rikets andra stad, skall vara nerlagt under två års tid!
Det är väl inte 1.a april idag tänkte jag.. Nej bara 5:e mars.
När jag fortsätter att läsa förstår jag att Stadsbiblioteket skall vara stängt för renovering under dessa två år. Man hänvisar till fyra nya ställen i staden, där man kan låna. Detta hade jag ingen aning om...  men jag brukar ju hålla mig till biblioteket här i Lerum som jag tycker är ett bra o trevligt bibliotek.

2 kommentarer:

  1. Det ska byggas till ordentligt.De ska tex tillföra 3700 m². Jag toror att den nu är 9000 m².

    Hoppas de behåller det lilla ibloteket 300m2 nere i stan, det är så smidigt att smita in på när jag har en liten stund över.

    SvaraRadera
  2. Tror nog att det lilla biblioteket blir kvar, det är ett nytänk att ha den typen av bibliotek som man snabbt kan gå in till mitt i vardagen, på lunchrast eller när man väntar på buss eller spårvagn. skall kolla in det när jag är i Gbg.

    SvaraRadera