måndag 21 mars 2011

Böcker som ger tankeställare

Har tidigare skrivit att jag skulle läsa och recensera Gunilla Anders bok Bomull en solkig historia. Jag läste klart den för ett tag sen. Den den var inte så lättläst (och känns inte så lätt att recensera heller) Jag kom igenom den men det gick trögt. I slutet ser man en ljusning över att flera stora klädföretag kräver att få veta varifrån bomullen kommer i de plagg de säljer, och agerar därefter. Vill du läsa en recension av boken kan du göra det  på minplanet.se Den stämmer bra med mina åsikter.
Just nu läser jag en bok av Staffan Lindberg  Jag skulle ha bytt till lågenergilampa i hallen : en koldioxidbantares bekännelser. Den är riktigt kul att läsa trots det allvarliga ämnet. Jag får också en hel del tankeställare. Det är inte så lätt att leva klimatsmart. Det är väl det klassiska "hur man än vänder sig så har man rumpan bak"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar