fredag 18 mars 2011

Slänga eller inte?

Har bytt bild på bloggen, det är ju vår! Men just idag är det vinter igen  utanför mitt fönster-vitt vitt vitt. Ja snart kommer det nog tid då vi kan få njuta av vårblommor får man väl ändå  hoppas.
Det börjar väl bli dags för vårstädning, garderobsröjning m.m. Jag och min man tillhör de människor som har svårt för att slänga saker. Knut Knutsson från antikrundan är ju också en sån person. (Man är i gott sällskap) Läs intervju med honom här.
Han säger bland annat  att det slängs många saker som är värda 10.000-tals kronor - Folk vet inte om det. Jag tror dock inte att det finns någon bortglömd sak  i mitt hem som är värt så mycket, men man kan ju aldrig veta..
Antikrundan har i alla fall fått folk att få upp ögonen för det här och jag tittar och förundras varje gång. Saker folk bara har fått i sina händer av ren slump, och som de inte vet om värdet på. Man blir lite bildad också, man får lära sig om konstnärer, tidsepoker med mera.
Om du tillhör de som har svårt att göra dig av med saker, så skänk till ideella loppisar, eller sälj på tradera.Då glädjer du någon annan med det i stället för att det mals ner i en sopcontainer. Har du plats så varför inte spara till kommande generationer som kan ta din gamla pryl och gå till framtidens antikrunda och få den högt värderad, o säga den tillhörde min "mormors mors moster" så den måste vara inköpt någon gång tidigt 2000-tal!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar