onsdag 2 februari 2011

Godtrogen traderare

Nu har det hunnit bli februari! Den lite kortare månaden, så snart har vi mars och då är det väl i alla fall vår får vi hoppas! Hörde fåglar kvittra utanför fönstret nu - så det finns hopp.

Läser om en kvinna som skall bli åtalad för häleri för att hon handlat mycket barnkläder på tradera - och säljaren har nu åkt fast för stöld! Tycker synd om den här köparen som handlat i god tro trots allt. Även om man kan tycka att hon borde blivit något misstänksam..men hur det skall kunna vara köparens ansvar att kolla är en fråga, du får inte namn o adress förrän du vunnit.
Jag vinner emellanåt auktioner på tradera, blandade grejer - det har blivit en del genom åren- allt ifrån möbler till frimärken. Jag har även vunnit en del kläder, ibland helt nya.- och jag har fått den uppfattningen att det varit plagg som blivit liggande då man ångrat sitt inköp. Det kan t ex stå använt 2 gånger eller endast provat. Jag hoppas att det har stämt. Jag har inte köpt de märken som nämns i artikeln, och det har ytterst sällan funnits mer än ett nytt plagg från samma säljare. Kläderna som det handlar om i artikeln har tydligen varit ouppackade. För min del tycker jag detta är ett bra sätt att köpa kläder på, särskilt om det är märkesplagg och ibland till och med eko.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar