lördag 9 april 2011

Retur gratis?

Idag kan man läsa två artiklar på DN.SE om Postorder och Näthandel.Ända sen jag var barn och bläddrade i de färgglada katalogerna från Borås, så har jag gillat att handla på postorder. Internet har ju knappast gjort att man handlar mindre på detta sätt - utan tvärtom - Nu blir det böcker, skivor, och begagnade  prylar också. Jag är även säljare på tradera och bokbörsen.
Väldigt många gånger när jag berättat om mina inköpsvanor med postorder har jag fått kommentarer som - men om det inte passar då ? eller att det skulle vara sämre kvalité på postorder eller en annan kvalité än den man tror eftersom du inte kan prova eller känna på plaggen. Jag har då sagt att det är inte så krångligt att skicka tillbaka och att det har hänt att jag fått göra det, men för det mesta passar det om man kan sina storlekar. Nu skall detta också bli kostnadsfritt för mig som kund Alltså fri returfrakt enligt nya EU-regler tummen upp! Fast det kanske finns risk att det  blir dyrare fraktkostnader och exp.avgifter i grunden... Då är det tummen ner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar