fredag 15 april 2011

Kungligt

I mitt allra första blogginlägg  skrev jag om att det Danska Kronprinsparet fått tvillingar, och nu kan jag läsa om att de två små barnen har döpts. Man döps ju inte för att få namn, men det är ju ändå då som namnen blir offentliga. Nu har dessa små barn fått fyra namn var,varav varsitt Grönländkt namn. De små kungligheterna heter nu Vincent och Josephine. De grönländska namnen är Minik och Ivalo. 
Igår läste jag på en veckotidning att vår Kronprinsessa inte kan dölja sin mage längre... Kan det vara så? väntar med spänning. 
Apropå Kungligheter så har  Som- institutet gjort en undersökning där en fråga var hur stort förtoende man har för Kungahuset och det har sjunkit efter utgivningen av boken "Den motvillige monarken" Kanske inte så konstigt kan jag tycka efter att ha läst den. Men jag hoppas verkligen att siffrorna kommer att stiga igen och ser fram emot en söt liten familj på Haga.

1 kommentar:

  1. Undra om Minik och Ivalo nu blir vanliga namn i Danmark? :-)
    (Ivalo låter nästan som en gammal svensk författare! :-) )

    Vincent och Josephine har kanske större chans! Josephine var väl någon "förmoder" till Drottning Margaretha?

    SvaraRadera